Groeiambitie, Vriendenteam, Nuchter én direct en Doen! Dat zijn de kernwaarden waarmee Vonders omschreven wordt. Hoe zijn deze kernwaarden tot stand gekomen? En op welke manier probeert Vonders dit na te streven? In dit interview vertelt Peter Marinussen, partner bij Vonders, waarom het zo belangrijk is om de kernwaarden van het bedrijf helder te hebben.
“We merken dat het met de groei van de organisatie belangrijker wordt om je cultuur en je manier van handelen constant over te brengen op iedereen” vertelt Peter. “Het was belangrijk voor ons om echt iets vast te leggen, iets waarop iedereen terug kan vallen. Het vastleggen van de kernwaarden is iets waar wij allemaal ons handelen aan kunnen toetsen, maar ook om sollicitatietrajecten aan te kunnen spiegelen. Als toekomstige medewerkers zich thuis voelen bij de kernwaarden weten wij dat ze ook bij Vonders passen”.
Groeiambitie
“Bij Vonders hebben wij de ambitie om elk jaar minimaal 20% te groeien, zonder af te doen aan onze service en kwaliteit van de dienstverlening. Dat proberen wij te realiseren door veel te investeren in de ontwikkeling van onze medewerkers. We werken in compacte teams waardoor de lijntjes binnen het bedrijf erg kort zijn, en er heerst een prettige sfeer. Op deze manier blijven mensen langer aan ons verbonden en is er weinig verloop van interne medewerkers. Professionals en opdrachtgevers blijven op deze manier verbonden aan een vast contactpersoon.”
Een nuchter vriendenteam
De medewerkers van Vonders zijn naast collega’s, ook een hecht vriendenteam. “De samenwerking van het team, dat is de belangrijkste pijler tot succes.” vertelt Peter met trots. “Wij kunnen onze groeiambitie vervullen, doordat mensen het leuk vinden om bij ons te werken, zowel intern als extern. Opdrachtgevers vinden het fijn om met ons zaken te doen, omdat wij duidelijk zijn en altijd open en transparant.”
Niet zelf gaan bedenken waarom iets niet zou lukken!
De mensen die bij Vonders werken, zijn voornamelijk doeners. “Hoe meer je doet, hoe meer succes je behaalt. Dat zit ook heel erg in de cultuur hier. Als commerciële mensen doen wij het gewoon. We pakken de telefoon op zonder al te lang na te denken en bespreken zaken. We leggen opties voor zonder dat we eerst gaan analyseren of zelf gaan bedenken waarom het niet zou lukken. Dat is wel iets waar intern erg op gehamerd wordt ja.
“Groeien, ambitie, leren en ontwikkelen, fouten durven maken, gewoon doen. Dat is VONDERS.”
Peter, partner bij VONDERS