Lead Engineer E-installaties

Werken op Schiphol betekent werken op ruim 27,870,000 m2. Een gigantische operatie die 24 uur per dag, zeven dagen per week doorgaat.

Werken op Schiphol betekent werken op ruim 27,870,000 m2. Een gigantische operatie die 24 uur per dag, zeven dagen per week doorgaat. Om een reus als Schiphol draaiende te houden, spelen achter de schermen enorme vraagstukken. Zo ook over infrastructurele zaken. Manuel werkt als Lead Engineer E-installaties voor BAM op Schiphol. Een dynamische functie vol met uitdagingen en interessante projecten.

Als Lead Engineer houd je je bezig met verschillende projecten. Manuel is verantwoordelijk voor de kabels en leidingen over het terrein. Van het inventariseren van installaties tot het technisch invullen van tekeningen van de architect. Het werk bevat veel diversiteit en je maakt veel afwegingen. Voor een huidig project, Koeriersblij, moet een plein op Schiphol worden heringericht tot een voertuig-vrije zone om de veiligheid te waarborgen. Dit brengt veel veiligheidseisen met zich mee. Momenteel bevindt het project zich in de fase van het uitwerken van het schetsontwerp van de architect. Manuel en zijn collega’s geven hier invulling aan. Dit lukt niet zomaar, verschillende afwegingen, belangen en stakeholders moeten worden meegenomen in het besluit. Waar de één het project benadert vanuit een veiligheidsoogpunt, benadert een andere stakeholder het project weer vanuit economisch perspectief. Het belangrijkste is dat het maakbaar en haalbaar is. Juist dit maakt de functie ook zo uitdagend.

“Schiphol is altijd in bedrijf. Je maakt continue afwegingen. Moet een project langdurig weinig hinder opleveren of is kortstondig veel hinder een betere oplossing? De wensen en belangen van de betrokken partijen lopen veel uiteen. Dit is niet altijd even makkelijk, maar wel zeer interessant. Daarnaast draai ik meerdere projecten wat het werk divers en leuk maakt.” aldus Manuel.

“Vonders heeft het proces begeleid van kennismaking tot aan contractvorming. Ik ben blij met de opdracht!”

Manuel - Lead Engineer voor BAM op Schiphol

De samenwerking met Vonders

“Ik heb al meerdere jaren goed contact met Vonders. Zij hadden een aantal interessante vacatures, maar deze van de BAM sprong er voor mij uit. Vervolgens heeft Vonders het proces begeleid van kennismaking tot aan contractvorming. De weg erheen ging vrij soepel. Ik ben dan ook blij met de opdracht!”

Deel deze case

Altijd op de hoogte blijven? Meld je aan voor onze nieuwsbrief